2017 rokiem marki FILA? Reedycja Fila Bubbles!

[Głosów:4    Średnia:5/5]

fila-logoDla jednych marka trochę zapomniana, dla innych zupełnie nieznana. Jeszcze inni kojarzą ją jako tanie buty z sieciówki. Dla roczników aktywnie funkcjonujących w latach 90 to jednak swoista legenda. Po obecnych ruchach tego znamienitego brandu można wywnioskować, że chcą wrócić na szczyt nawiązując do lat swej świetności. Zapowiada się powrót do lat 90? Na to wygląda!

Firma powstała w 1911 i została założona przez braci Fila. Ciekawostką jest fakt, że w oficjalnych źródłach trudno wyszukać imiona braci oraz dokładny opis początków działalności. Jedne źródła podają, że firma początkowo zajmowała się produkcją odzieży dla alpinistów inne, że produkcją bielizny damskiej i męskiej. Jedno jest pewne. Fila mocno zapisała się na kartach historii produkując odzież sportową i z tego przede wszystko jest znana.

Fila to przede wszystkim tenis, koszykówka oraz piłka nożna. W tenisie zaczynając od nazwisk takich jak Bjorn Borg, Boris Becker a kończywszy na Jelenie Jankoivic czy Kim Clijsters. W koszykówce Fila królowała wśród gwiazd NBA z Detroit Pistons; Granta Hilla oraz Jerrego Stackhouse’a. Dzisiaj Fila to przede wszystkim notowana na giełdzie, południowokoreańska firma z 11 markami własnymi. Obdarta delikatnie ze sportowej historii, wspominana raczej z nostalgią. Czy jest szansa aby to się zmieniło?2pac-fila

Dzisiaj Fila powoli zaczyna wracać do gry. Ich obecne komunikaty dalej zawierają sportowy wydźwięk, a ciuchy same wpisują się w nurt streetware. Zaangażowanie Chrisa Evansa do promowania FILA Red Line daje nam do zrozumienia w jakim kierunku marka chciałaby podążać. Reedycja Fila Bubbles (2016) to ewidentne nawiązanie do lat 90. Istnieje spora szansa, że firma przywróci dawny charakter i odbuduje swoją pozycję z lat 90.

Przeczytaj również:  BOCA - otwarcie nowego butiku przy ulicy Pięknej 11a w Warszawie