Technologia ubieralna – trendy 2017

[Głosów:8    Średnia:5/5]

Technologia ubieralna to nie tylko smartwatche. Mogłoby się tak wydawać dlatego, że rynek wearables postrzegany jest podobnie jak rynek smartfonów głównie przez pryzmat dwóch rywalizujących ze sobą marek; Samsung i Apple. Jednocześnie końcówka 2016 roku to doniesienia o kurczącym się rynku „inteligentnych zegarków” i nietrafionych pomysłach producentów.

Gdy odrzucimy ocenę rynku przez pryzmat jednego produktu i przyjrzymy się bliżej branży, naszym oczom ukaże się dynamicznie rozwijający się rynek, który siłą rzeczy skazany jest na sukces. Już dzisiaj jesteśmy w stanie zaryzykować stwierdzenie, że rozpoczynając od 2017 roku każdy kolejny będzie należał do technologii ubieranej. Im szybciej przestaniemy spoglądać na rynek przez pryzmat firm elektronicznych, a zaczniemy oceniać go jako oddzielną gałąź gospodarki tym lepiej dla nas.

Technologia ubieralna z samej definicji może dotyczyć wszystkich tych produktów, które na codzień mają bezpośredni kontakt z naszym ciałem. Poczynając od biżuterii, odzieży, butów, kończąc na okularach czy bieliźnie. Warunkiem jest dostarczanie nowych funkcji, które niekoniecznie wynikają z podstawowego zastosowania produktu. Jeżeli biżuteria posiadająca funkcję ozdobną jest w stanie dodatkowo zasygnalizować nam otrzymanie maila lub powiadomienia w sieciach społecznościowych, możemy uznać ją za produkt smart wpisujący się w omawiany segment rynku.

To, w jakim kierunku podążają marki „nieelektroniczne” daje nam jasno do zrozumienia, jaka czeka nas przyszłość. Czy możemy spodziewać się spełnienia obietnic z „Powrotu do przyszłości”. Prawdopodobnie szybciej niż myślimy. Pokolenie Z (generacja z), która ubiera się w internet staje się faktem, dlatego dzisiaj przedstawimy wam kilka marek i produktów, które niewątpliwe rozwiną segment wearables w przyszłości i będą miały bezpośredni wpływ na nasze codzienne funkcjonowanie.

NIKE

Pomijając wszelkie urządzenia wspierające monitorowanie aktywności fizycznej w postaci aplikacji, opasek czy sensorów, które obecne są na rynku w ciągłej sprzedaży NIKE rozpoczyna marsz ku nowemu. Naturalny proces łączenia technologii z ich produktem wiodącym czyli odzieżą. Samozawiązujące się się buty, to tylko przedsionek do tego, co w przyszłości NIKE będzie w stanie nam zaoferować.

Under Armour

Kevin Plank, to bez dwóch zdań wizjoner. W ciągu ostatnich lat Under Armour wypuścił na rynek tkaniny o tak wielu zastosowaniach, że w chwili obecnej trudno je zliczyć. Marka zdecydowanie wyróżnia się niesamowitą innowacyjnością. Jednym z ostatnich hitów jest bielizna smart, która w znaczący sposób ma poprawiać komfort snu (REST. WIN. REPEAT). Wiodącym celem firmy jest dostarczanie na rynek produktów, których zadaniem jest znacząca poprawa wyników sportowych. W naszej opinii Under Armour będzie w niedalekiej przyszłości jednym z liderów wearables na świecie. Praktycznie każdy nowy produkt UA wpisuje się już w ten trend.

Okulary Smart

Czy w końcu doczekamy się rozwinięcia tego trendu? Bardzo prawdopodobne, że w tym roku w końcu ujrzymy sensowne rozwinięcia koncepcji przygotowanej przez Google. Na horyzoncie mamy kilka ciekawych projektów, które w znaczący sposób różnią się od siebie zastosowaniem oraz designem.

Okulary od Spectacles

Okulary Vuzix Blade 3000

Okulary od Vue

Technologia smart dla naszych czworonożnych przyjaciół

Trend, który jest swoistym pewniakiem. Obroże typu smart z możliwością monitorowania pozycji naszego psa czy kota to produkt, który znajdzie miliony klientów na całym świecie. Jedną z takich marek jest tractive, które od tego roku wysyła produkty również do Polski! Tractive wpinane jest bezpośrednio w obrożę. Monitoruje trasy, którymi porusza się nasze zwierzątko jednocześnie alarmując nas jeżeli wykroczy ono poza bezpieczną strefę. Wszystko widoczne jest dzięki specjalnej aplikacji zintegrowanej z urządzeniem.

Moda codzienna a rozwiązania smart

O ile odzież sportowa radzi sobie świetnie w świecie smart z uwagi na naturalne i sensowne zastosowania, o tyle odzież codzienna dopiero zaczyna wchodzić w ten segment. Jakie dodatkowe funkcje może nam zaoferować? Warto przyjrzeć się marce Levis i jej kolaboracji z Google przy tworzeniu kurtki (Project Jacquard). Na uwagę zasługuje również francuski SPINAL DESIGN, który wypuści całą kolekcję ciuchów łącznie ze strojami kąpielowymi. W tym przypadku projekt nie jest jeszcze rozwinięty mocno technologicznie i ogranicza się do zwykłej sygnalizacji komunikatów ze smartfona.

Zegarki i biżuteria

Mieliśmy okazję pisać na temat biżuterii smart w jednym z naszych wcześniejszych artykułów. Ten segment jest bardzo ciekawy, bo mamy do czynienia z ciekawą rywalizacją. Duże marki modowe kontra mali producenci ukierunkowani na innowacje. W ubiegłym roku pojawiły się pierwsze zegarki z funkcjami smart marek takich jak Michael Kors czy Fossil. Jednocześnie jesteśmy świadkami powstawania coraz to nowszych marek, którym zdecydowanie bliżej do młodszej części społeczeństwa.

Przeczytaj również:  Bransoletka EMBRACE+ Wystarczy, że na nią spojrzysz!