Jak zregenerować mięśnie po treningu? Praktyczne wskazówki

[Głosów:6    Średnia:5/5]

Regeneracja to element, do którego często przykładamy zbyt małą wagę. Tymczasem od właściwego zregenerowania mięśni zależy jakość kolejnych treningów. Jak powinna wyglądać skuteczna regeneracja po treningu na masę mięśniową?

Słuchajmy sygnałów płynących z organizmu

Jeśli zaniedbamy odpoczynek po sesji treningowej, szybko to odczujemy. Najpóźniej w trakcie kolejnego treningu, gdy nie będziemy w stanie powtórzyć sekwencji sprzed kilku dni. Kluczem do odpowiedniej regeneracji jest odpowiedni odstęp między jednym treningiem a drugim. Przyjmuje się, że dla danej partii mięśni powinno to być minimum 48 godzin. Jest to tym istotniejsze, że to nie w trakcie wysiłku fizycznego, ale w momencie odpoczynku tkanka mięśniowa ulega rozbudowie. Ma na to wpływ nie tylko przyjęty system treningowy, ale również takie elementy, jak dieta i suplementacja. Jeśli szukamy dodatkowych wskazówek dotyczących zdrowego stylu życia, warto zajrzeć na stronę medicot.

Jak wspomóc skuteczną regenerację mięśni?

Rozgrzewka to ważny element przygotowań do treningu. Podnosi temperaturę ciała, rozgrzewa mięśnie i pozwala uniknąć kontuzji. Nie każdy jednak wie, że rozciągać należy się również po zakończeniu treningu. Takie działanie usprawnia przepływ krwi, zaopatrza komórki w tlen i przyspiesza regenerację. Dobrym pomysłem na dodatkowe usprawnienie krążenia po sesji treningowej jest prysznic z naprzemiennie zimnym i gorącym strumieniem wody.
Natomiast w trakcie trwania treningu należy pamiętać o krótkich przerwach pomiędzy kolejnym seriami. Ważną kwestią podczas odnowy jest też odpowiednia ilość snu – około 8 godzin na dobę. Gdy śpimy, nasze włókna mięśniowe podlegają naprawie i stają się silniejsze. Niedobór snu powoduje zaburzenia hormonalne, które skutkują rozpadem białek mięśniowych, wolniejszą redukcją tłuszczu i mniejszą produkcją testosteronu.

Dieta, nawodnienie i odpowiednia suplementacja

Dobrej formy nie da się zbudować z dnia na dzień, dlatego sukcesywnie należy stosować dietę bogatą w białka, węglowodany i zdrowe tłuszcze. Pamiętajmy również o nawodnieniu, które przy intensywnym wysiłku powinno oznaczać nawet 5 litrów płynów w ciągu dnia. Odpowiednia dawka wody przyspiesza procesy detoksykacyjne i regeneracyjne i sprawia, że mamy więcej energii. Nie da się również zbudować masy bez odpowiedniej suplementacji. Dobre preparaty wpływają pozytywnie nie tylko na rozrost mięśni, ale też wspomagają ich regenerację. Jednym z najczęściej stosowanych preparatów jest Kimera, skuteczny środek o działaniu anabolicznym, http://medicot.pl/produkt/dobre-tabletki-na-spalanie-tluszczu-kimera/

Przeczytaj również:  Strzelectwo sportowe – modne hobby tylko dla mężczyzn?

Pamiętajmy, że czas poświęcony na regenerację nie jest czasem straconym. Intensywny trening zaprocentuje tylko wtedy, gdy będziemy przeplatać go z rozsądnie zaplanowanym odpoczynkiem.