Kim jest trendsetter i kto może nim zostać?

[Głosów:3    Średnia:5/5]

Kreuje trendy oraz wpływa na opinie innych osób – trendsetter to promotor marki, oddziałujący na decyzje zakupowe innych odbiorców. Podobną rolę odgrywa influencer, jednak obie te pozycje różnią się nieco od siebie. Jak zostać trendsetterem i co tak naprawdę należy do jego zadań?

Wpływ na opinie odbiorców

Słowo „trendsetter” oznacza tego, który ustala trendy. Jeszcze do niedawna za takie osoby uważano wyłącznie celebrytów i artystów – wszystko za sprawą ich popularności i pozycji autorytetu. Dziś jednak sytuacja ta nieco się odmieniła – trendsetterem może zostać prawie każdy. Podobnie jak influencerem (czyli w skrócie trendsetterem działającym w social mediach) – wiele młodych dziewczyn (ale nie tylko) zyskało w ten sposób sławę i dziś to one ustalają, co jest modne, a co nie. Co więcej, najczęściej takie osoby chętnie zatrudniane są przez duże przedsiębiorstwa, gdyż jest to doskonała reklama dla marki. Jednak, aby osiągnąć taki status, trzeba poświęcić wiele czasu na wypromowanie własnego nazwiska – pomagają w tym m.in. blogi, vlogi, a także inne formy dzielenia się swoimi spostrzeżeniami z odbiorcami. Ważne, by grono skupione wokół trendsettera miało do niego pełne zaufanie, stąd istotna jest szczerość oraz naturalność. Polecanie produktów wyłącznie dla pieniędzy (często nawet bez testowania czy w ogóle ich znajomości) bardzo szybko zostanie zauważone przez użytkowników.

Marketing rekomendacji

Dlaczego ten rodzaj promowania marki czy produktów cieszy się taką popularnością? Jak pokazują badania, ludzie przed dokonaniem zakupu, szukają rekomendacji z różnych źródeł – często jest to internet, ale dla wielu liczy się głównie zdanie znajomych, którzy już wcześniej mieli do czynienia z tym produktem. Trendsetter jest właśnie takim znajomym, a dodatkowo zna się na aktualnych trendach, rzetelnie recenzuje produkty i w ten sposób nie tylko buduje świadomość marki, ale także promuje konkretne wyroby. Poleca je swoim odbiorcom i dzieli się uwagami na ich temat (często niewielkie wady, o których wspomina, wpływają jeszcze mocniej na jego wiarygodność). Za wszystkim stoi oczywiście naturalność tych ocen, gdyż trendsetter rekomenduje wyłącznie towary, z których sam korzysta. Specjaliści podkreślają, że najlepsi promotorzy marki to ci, którzy nie są opłacani przez firmy – marka wysyła do nich produkty w celu ich zrecenzowania, ale nie przekazuje kreatorowi trendów żadnych pieniędzy z tego tytułu. Jedynie takie oceny są rzetelne, a co za tym idzie, autentyczne.

Główne działania trendsetterów

Rzeczywista opinia o produkcie to potężne narzędzie marketingowe, dlatego wiele firm decyduje się na współpracę z trendsetterami. Jedną z takich spółek jest https://www.lppsa.com – branża odzieżowa ma w tym przypadku spore pole do popisu ze względu na liczbę modowych influencerów. LPP do swoich kampanii często zaprasza nie tylko znanych aktorów (tak jak przy okazji ostatniej reklamy dla swojej flagowej marki Reserved), ale również influencerów – wszystko za sprawą poziomu oddziaływania współczesnych trendsetterów na odbiorców. Takie działania kojarzą się pozytywnie (z ulubionym artystą lub influencerem) i są magnesem przyciągającym klientów. Opiera się to także na pewnych psychologicznych mechanizmach, takich jak reguła autorytetu, polegająca na uleganiu osobom powszechnie uważanym za ekspertów.

Przeczytaj również:  Ambasadorzy lakierów do paznokci - kto kogo reklamuje?

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o