Przymierzasz się do otworzenia stacjonarnego sklepu odzieżowego? Sprawdź, o co musisz zadbać już dziś!
Wiele kobiet marzy o prowadzeniu butiku odzieżowego. Własna działalność pozwala połączyć pasję i zarobkowanie, czyli przyjemne z pożytecznym. Zanim jednak zarejestrujesz swoją działalność w urzędzie sprawdź, o co musisz zadbać już dziś.
Aspekt pierwszy: wybierz i podpisz umowę najmu lokalu
Jeśli chcesz prowadzić biznes stacjonarny, musisz przygotować się na koszty stałe, związane z wynajmowaniem powierzchni lokalu. Ceny są różne, w zależności od miasta, lokalizacji, metrażu oraz innych czynników. Zaletą najmu jest brak konieczności inwestowania w lokal – większość napraw spoczywa na barkach właściciela. Wybierz mądrze – od lokalizacji w ogromnej mierze zależy to, jak często będą odwiedzać Cię klientki i na jaki obrót możesz liczyć.
Aspekt drugi: przygotuj strategię marketingową
Bez reklamy niemal niemożliwe jest dziś rozkręcenie jakiegokolwiek biznesu. W końcu po to otwierasz nowy lokal, aby dostarczać klientkom z danego miasta funkcjonalną i modną odzież. Aby mogły Cię odwiedzać, muszą dowiedzieć się o Twoim istnieniu. Strategia marketingowa powinna być dobrze przemyślana, spójna i uwzględniać reklamę w internecie. Pomysłów może być wiele – w zależności od założeń i przyjętego budżetu. Jedną z ciekawszych koncepcji do promowania lokalnego biznesu może być skorzystanie z narzędzia Facebook Ads poprzez kierowanie reklam Twojego butiku odzieżowego na kobiety przebywające w danym mieście i okolicy, które w zainteresowaniach wskazały modę.
Aspekt trzeci: pomyśl o asortymencie swojego sklep
W zależności od tego, do jakiej grupy docelowej kierujesz swój biznes, możesz zaopatrzyć się w kolekcję uszytą przez firmę krawiecką specjalnie na Twoje zamówienie lub też sięgnąć po gotowe produkty, znajdujące się w magazynach. Zaletą drugiego rozwiązania są znacznie niższe koszty, co ma znaczenie szczególnie wtedy, gdy dopiero startujesz ze swoją działalnością i ponosisz spore koszty, a jeszcze nie masz żadnych dochodów. Hurtownia odzieży dysponuje zwykle na tyle dużym i na bieżąco aktualizowanym asortymentem, że bez problemu będziesz mogła zrobić w niej zakupy i wybrać dla swoich klientek te modele produktów, które uznasz za atrakcyjne. Zaletą korzystania z oferty hurtowni jest też to, że w jednym miejscu masz dostęp do wielu producentów i marek – możesz porównywać produkty i ich ceny, przeglądać najnowsze wzory i modele bez spędzania wielu godzin w rozjazdach. Towar znajduje się w jednym miejscu. Co więcej, coraz częściej hurtownie wystawiają swój asortyment w sieci, dzięki czemu można bez wychodzenia z domu się z nim zapoznać. Prawda, że wygodnie?