5 wskazówek dzięki którym tym razem wytrwasz na diecie!

Prawie każda z nas, która marzy o szczupłej sylwetce nie raz próbowała wytrwać na diecie, ale po dniu lub dwóch wracała do starych nawyków żywieniowych. Nie jest łatwo z dnia na dzień zmienić swoje przyzwyczajenia, ale jest to możliwe. Przeczytaj nasze praktyczne wskazówki i zawalcz o wymarzoną sylwetkę na lato już od dziś.

Wszystko jest w naszych głowach

Pierwsze i najważniejsze – wszystko siedzi w naszej głowie. Na początek pomyśl sobie, że dasz radę, że to tylko jedzenie, w dodatku niezdrowe i wcale go nie potrzebujesz. Wręcz przeciwnie! Ono Ci zwyczajnie szkodzi. Poprawia humor na krótko, a później pozostaje po nim poczucie winy i zbędne kilogramy. Trzeba zdać sobie sprawę, że odmawianie sobie niezdrowej, tuczącej żywności nie jest karą. Robisz to dla siebie. Zdrowa dieta niesie za sobą ogrom korzyści – lepsze samopoczucie, kondycja, ładniejsza cera i piękne ciało. Myśl, że robisz coś dla siebie a nie przeciwko sobie.

Atrakcyjne zdrowe posiłki

Planując menu na kolejne dni diety zastanów się co najbardziej lubisz. To niesamowicie ważne, żeby posiłki Ci smakowały. Jeśli dieta nie będzie dobrze przygotowana, dopasowana do Ciebie, to nic z tego nie będzie. Ile można przetrwać jedząc garść sałaty, czy same ugotowane warzywa. W diecie zupełnie nie o to chodzi. Posiłki powinny być różnorodne i atrakcyjne pod względem smaku i wyglądu. Jeśli zaangażujesz się w przygotowanie pysznego, zdrowego dania, to na pewno bardziej zaangażujesz się w dietę i z niej nie zrezygnujesz. Na przygotowanie zdrowego posiłku wcale nie potrzebujesz dużo czasu. Znajdź proste przepisy, na które nie potrzeba więcej niż 20 minut i zaplanuj menu na cały tydzień.

Przygotuj się na wroga!

Zawsze musisz być gotowa na nadejście kryzysu, ponieważ on prędzej czy później nadejdzie. Jeśli jest to możliwe, pozbądź się wszelkich kuszących niezdrowych rzeczy ze swojej lodówki. Nie jesz pieczywa i słodyczy? Nie kupuj ich. Miej za to zawsze coś, co w razie napadu głodu będziesz mogła przekąsić. Lepiej nie dopuszczać do sytuacji, że jesteś głodna i nie masz co zjeść, bo wtedy istnieje spora szansa, że zjesz byle co. Warto mieć w domu soki, które w nagłej sytuacji nasycą Cie na czas przygotowania zaplanowanego posiłku.

Przeczytaj również:  5 trendów w modzie na lato 2018!

Skup się na czymś innym i zadbaj o siebie

Będąc na diecie najlepiej jest za dużo o niej nie myśleć. Nie spędzaj czasu na użalaniu się nad sobą, że nie możesz zjeść słodyczy, czy pizzy, nie myśl o diecie w ten sposób. Znajdź sobie coś, co Cię pochłonie, zadbaj o swoje ciało. Zamiast dogadzać sobie jedzeniem pomaluj paznokcie, idź na relaksacyjny masaż, zadbaj o swoje włosy. Skup się na tym na czymś, co sprawi Ci przyjemność, dzięki czemu poczujesz się zadbana i zadowolona. Nie siedź w domu, wyjdź na spacer, ładnie się ubierz zrób makijaż i spotkaj się z przyjaciółmi.

Wspomagaj się ćwiczeniami

Ćwiczenia fizyczne to idealne uzupełnienie zdrowej diety. Dzięki nim szybciej osiągniesz zamierzony cel. Dodatkowo podczas ćwiczeń w Twoim organizmie wytwarzana jest dopamina zwana hormonem szczęścia. Po wysiłku na pewno poczujesz się lepiej, spalisz trochę kalorii, wyrzeźbisz sylwetkę. Po ćwiczeniach zdecydowanie mniej odczuwalny jest też głód. Znajdź sobie kogoś, kto będzie ćwiczył razem z Tobą. Razem będzie Wam raźniej, możecie się wzajemnie motywować. Namów przyjaciółkę albo partnera na wieczorne bieganie. Zadbacie o ciało i miło spędzicie razem czas.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o