Technologia ubieralna to nie tylko smartwatche. Mogłoby się tak wydawać dlatego, że rynek wearables postrzegany jest podobnie jak rynek smartfonów głównie przez pryzmat dwóch rywalizujących ze sobą marek; Samsung i Apple. Jednocześnie końcówka 2016 roku to doniesienia o kurczącym się rynku „inteligentnych zegarków” i nietrafionych pomysłach producentów.

Gdy odrzucimy ocenę rynku przez pryzmat jednego produktu i przyjrzymy się bliżej branży, naszym oczom ukaże się dynamicznie rozwijający się rynek, który siłą rzeczy skazany jest na sukces. Już dzisiaj jesteśmy w stanie zaryzykować stwierdzenie, że rozpoczynając od 2017 roku każdy kolejny będzie należał do technologii ubieranej. Im szybciej przestaniemy spoglądać na rynek przez pryzmat firm elektronicznych, a zaczniemy oceniać go jako oddzielną gałąź gospodarki tym lepiej dla nas.

Technologia ubieralna z samej definicji może dotyczyć wszystkich tych produktów, które na codzień mają bezpośredni kontakt z naszym ciałem. Poczynając od biżuterii, odzieży, butów, kończąc na okularach czy bieliźnie. Warunkiem jest dostarczanie nowych funkcji, które niekoniecznie wynikają z podstawowego zastosowania produktu. Jeżeli biżuteria posiadająca funkcję ozdobną jest w stanie dodatkowo zasygnalizować nam otrzymanie maila lub powiadomienia w sieciach społecznościowych, możemy uznać ją za produkt smart wpisujący się w omawiany segment rynku.

To, w jakim kierunku podążają marki „nieelektroniczne” daje nam jasno do zrozumienia, jaka czeka nas przyszłość. Czy możemy spodziewać się spełnienia obietnic z „Powrotu do przyszłości”. Prawdopodobnie szybciej niż myślimy. Pokolenie Z (generacja z), która ubiera się w internet staje się faktem, dlatego dzisiaj przedstawimy wam kilka marek i produktów, które niewątpliwe rozwiną segment wearables w przyszłości i będą miały bezpośredni wpływ na nasze codzienne funkcjonowanie.

NIKE

Pomijając wszelkie urządzenia wspierające monitorowanie aktywności fizycznej w postaci aplikacji, opasek czy sensorów, które obecne są na rynku w ciągłej sprzedaży NIKE rozpoczyna marsz ku nowemu. Naturalny proces łączenia technologii z ich produktem wiodącym czyli odzieżą. Samozawiązujące się się buty, to tylko przedsionek do tego, co w przyszłości NIKE będzie w stanie nam zaoferować.

[wpdevart_youtube]XOAgcK9vCqc[/wpdevart_youtube]

[wpdevart_youtube]9lJu1gLvctQ[/wpdevart_youtube]

Under Armour

Kevin Plank, to bez dwóch zdań wizjoner. W ciągu ostatnich lat Under Armour wypuścił na rynek tkaniny o tak wielu zastosowaniach, że w chwili obecnej trudno je zliczyć. Marka zdecydowanie wyróżnia się niesamowitą innowacyjnością. Jednym z ostatnich hitów jest bielizna smart, która w znaczący sposób ma poprawiać komfort snu (REST. WIN. REPEAT). Wiodącym celem firmy jest dostarczanie na rynek produktów, których zadaniem jest znacząca poprawa wyników sportowych. W naszej opinii Under Armour będzie w niedalekiej przyszłości jednym z liderów wearables na świecie. Praktycznie każdy nowy produkt UA wpisuje się już w ten trend.

[wpdevart_youtube]8MqovbUNnL0[/wpdevart_youtube]

[wpdevart_youtube]X3AOsyTs5D8[/wpdevart_youtube]

Okulary Smart

Czy w końcu doczekamy się rozwinięcia tego trendu? Bardzo prawdopodobne, że w tym roku w końcu ujrzymy sensowne rozwinięcia koncepcji przygotowanej przez Google. Na horyzoncie mamy kilka ciekawych projektów, które w znaczący sposób różnią się od siebie zastosowaniem oraz designem.

Okulary od Spectacles

[wpdevart_youtube]XqkOFLBSJR8[/wpdevart_youtube]

Okulary Vuzix Blade 3000

[wpdevart_youtube]jgMw9tR8xmQ[/wpdevart_youtube]

Okulary od Vue

[wpdevart_youtube]M-hhGUlt_dM[/wpdevart_youtube]

Technologia smart dla naszych czworonożnych przyjaciół

Trend, który jest swoistym pewniakiem. Obroże typu smart z możliwością monitorowania pozycji naszego psa czy kota to produkt, który znajdzie miliony klientów na całym świecie. Jedną z takich marek jest tractive, które od tego roku wysyła produkty również do Polski! Tractive wpinane jest bezpośrednio w obrożę. Monitoruje trasy, którymi porusza się nasze zwierzątko jednocześnie alarmując nas jeżeli wykroczy ono poza bezpieczną strefę. Wszystko widoczne jest dzięki specjalnej aplikacji zintegrowanej z urządzeniem.

[wpdevart_youtube]562ACc-OJds[/wpdevart_youtube]

Moda codzienna a rozwiązania smart

O ile odzież sportowa radzi sobie świetnie w świecie smart z uwagi na naturalne i sensowne zastosowania, o tyle odzież codzienna dopiero zaczyna wchodzić w ten segment. Jakie dodatkowe funkcje może nam zaoferować? Warto przyjrzeć się marce Levis i jej kolaboracji z Google przy tworzeniu kurtki (Project Jacquard). Na uwagę zasługuje również francuski SPINAL DESIGN, który wypuści całą kolekcję ciuchów łącznie ze strojami kąpielowymi. W tym przypadku projekt nie jest jeszcze rozwinięty mocno technologicznie i ogranicza się do zwykłej sygnalizacji komunikatów ze smartfona.

[wpdevart_youtube]bAh_5cyXSbI[/wpdevart_youtube]

[wpdevart_youtube]yJ-lcdMfziw[/wpdevart_youtube]

Zegarki i biżuteria

Mieliśmy okazję pisać na temat biżuterii smart w jednym z naszych wcześniejszych artykułów. Ten segment jest bardzo ciekawy, bo mamy do czynienia z ciekawą rywalizacją. Duże marki modowe kontra mali producenci ukierunkowani na innowacje. W ubiegłym roku pojawiły się pierwsze zegarki z funkcjami smart marek takich jak Michael Kors czy Fossil. Jednocześnie jesteśmy świadkami powstawania coraz to nowszych marek, którym zdecydowanie bliżej do młodszej części społeczeństwa.

[wpdevart_youtube]wOkw5TuUKgs[/wpdevart_youtube]