Fala krytyki spłynęła na markę Benetton Słusznie?

Marka United Colors of Benetton przyzwyczaiła nas do oryginalnych, zaskakujących kampanii. W poprzednich latach mogliśmy zobaczyć w nich m.in. ciemnoskórą matkę karmiącą piersią białe niemowlę, zakonnicę całującą księdza czy światowych przywódców w czułych objęciach. Wszystko po to, by wyrazić sprzeciw wobec rasizmu i szerzyć idee tolerancji. Tym razem kampania podejmuje kolejny problem społeczny jakim jest imigracja z najuboższych krajów do państw Europy Zachodniej.

Na Twitterze marki Benetton ukazały się zdjęcia wykonane podczas akcji ratunkowej francusko-niemieckiej organizacji SOS Méditerranée. Fotografie ukazują autentyczną walkę o życie imigrantów, którzy od służb ratunkowych otrzymują kamizelki ratunkowe. Na kolejnej fotografii widzimy matki, które wraz z dziećmi oczekują w kolejce w stacji ratowniczej we Włoszech. Organizacja SOS Méditerranée wyraziła stanowczy sprzeciw wobec wykorzystaniu zdjęć uchodźców w jakimkolwiek celu komercyjnym, a na markę Benetton spłynęła fala krytyki. Myślicie, że jest uzasadniona?

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x