Włoskie marki nieznane w Polsce, a rozpoznawalne na świecie
Istnieje wiele firm mało popularnych bądź w ogóle nieznanych na naszym rynku, a rozpoznawalnych i cenionych w innych krajach. Świadomość konsumentów jednak stale rośnie – coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że w podobnej cenie jak produkty „no-name” można nabyć odzież markową o nieporównywalnie lepszej jakości. I nie chodzi tu o to, że znane logo czy metka są “cool” – firmy, które są cenione na rynku na swoją reputację pracowały wiele lat dlatego tak bardzo dbają o jakość swoich produktów. Inwestycja w markę, to inwestycja we własną szafę.
Piazza Italia
Ta włoska marka, to połączenie wygody i trendów z nutą włoskiego luzu i nonszalancji, idealne rozwiązanie dla współczesnych kobiet dynamicznie podążającymi za modą, ceniących włoską jakość w przystępnej cenie. Marka ma 150 sklepów we Włoszech i prawie 40 w innych krajach. Piazza Italia ubiera Włochów od 1993 roku. Bogatą kolekcję damską, męską i dziecięcą w Polsce od niedawna oferują hurtownia – outlet Weldoro Textile w Bielsku-Białej oraz oddział firmy w Bochni pod Krakowem.
OVS
Marka bardzo znana za granicami naszego państwa, w Polsce mająca dwa sklepy z odzieżą dziecięcą. Firma OVS powstała w 1972 roku w Wenecji. Jest jedną z bardziej dynamicznych firm włoskiego rynku fashion. OVS została bardzo szybko doceniona na całym świecie za jakość i niezwykłe poczucie estetyki. To wszystko za sprawą projektantów z najbardziej znanych szkół mody na świecie, którzy na każdym etapie pomagają w tworzeniu tej marki. Wysoką jakość łączą oni z nutą włoskiego „dolce vita”, prezentując klasyczne kroje w niebanalnych odsłonach. W ciągu ostatnich lat firma wielokrotnie podejmowała kolaboracje m.in. z Elio Fioruccim, Costume National, Matthew Williamsonem, Jean Paul Gaultierem. Głośnym wydarzeniem tego roku był udział w jednej z kampanii reklamowych OVS najbardziej znanych sióstr amerykańskiego show biznesu – Kendall i Kylie Jenner. Limitowana kolekcja, której są twarzami pojawiła się w sezonie wiosna/lato. Czekamy na kolejną odsłonę. Marka OVS aktualnie ma 900 sklepów we Włoszech i za granicą, a roczna sprzedaż osiągnęła w tym roku ponad 1,5 miliarda euro. Pełny asortyment firmy OVS dostępny jest już w Polsce w hurtowni Weldoro Textile w Bielsku-Białej.
Benetton
United Colors of Benetton – marka jednocześnie znana i nieznana. Historia firmy jest barwna, jak kolory jej flagowych produktów. Brand, zasłynął z głośnych kampanii reklamowych dotykających problemów współczesnego świata – nietolerancji czy konfliktów zbrojnych, co miało na celu wzbudzenie dyskusji ale i większej świadomości społecznej. Firma, której znakiem firmowym jest feeria kolorów i wzorów, oferuj barwne casualowe propozycje na każdą okazję. Gama produktów marki jest bardzo szeroka. Oprócz odzieży damskiej, męskiej i dziecięcej oferuje również dodatki takie jak torby, walizki, okulary, perfumy itd. Marka znana jest w Polsce, ale dla niektórych ciągle uważana, za niedostępną ze względu na lokalizację sklepów, ale i półkę cenową. Kolekcję tej marki w bardzo atrakcyjnych cenach znaleźć można w hurtowni outlet Weldoro Textile w Bielsku-Białej.
Sisley
to siostra Benettona, młodsza i bardziej awangardowa, która razem z marką Playlife i Killer Loop wchodzi w skład grupy Benetton. Brand powstał w 1968 roku, na początku jako producent odzieży jeansowej (Sisley Denim). Aktualnie kolekcje marki tworzą zawsze dwie linie: codzienna z nutą glamour dla kobiety dynamicznej i w ciągłym biegu oraz bardziej luksusowa i elegancka na wyjątkowe okazje. Sisley w swojej ofercie ma również ciekawe propozycje dla mężczyzn oraz specjalnie dedykowaną kolekcję dla dzieci (Sisley Young). Firma ma ponad 850 sklepów na całym świecie.
Roccobarocco
Antonio Muscariello, znany projektant mody włoskiej, w 1974 roku na Placu Hiszpańskim w Rzymie otworzył swój pierwszy sklep z własnymi projektami i formalnie zmienił imię i nazwisko na Rocco Barocco, dając początek marce. Swoją pierwszą wyjątkową kolekcją haute couture podbił wybiegi. Krótko po głośnym sukcesie ku uciesze szerszego grona klientów stworzył serię ubrań pret-a-porter tym samym zapisując się w kanonach mody włoskiej. Jego drapieżne i czasem ekstrawaganckie projekty to odważne propozycje dla kobiet, które chcą podkreślić swoją wyjątkowość i klasę. Bogata kolorystyka i wzornictwo sukienek, butów i torebek sprawiają, że marki Roccobarocco nie sposób pomylić z żadną inną. To ukłon projektanta w stronę współczesnej kobiety sukcesu – zdecydowanej, zmysłowej i niezależnej.
Świadomość modowa w naszym kraju z każdym rokiem coraz mocniej ewoluuje. By znaleźć inspirację warto obserwować blogi modowe, które cieszą się od jakiegoś czasu ogromnym zainteresowaniem. Dzięki nim można nie tylko na bieżąco śledzić zmieniające się trendy, ale również poznać marki, firmy, produkty, o których w naszym kraju jeszcze się nie mówi, a na świecie są cenione i popularne. Jeśli jakaś marka jest dla nas nowa, warto sprawdzić czy rzeczywiście istnieje, jaka jest jej renoma. Często widzimy oferty sklepów czy hurtowni reklamujących się hasłami “odzież włoska”. Może i jest to odzież z Włoch, ale firm kompletnie nieznanych i niecenionych. Warto weryfikować swoją wiedzę.