Limitowana edycja sneakersów z wszytym biletem do komunikacji miejskiej. Współpraca Adidas z BVG!
O technologii ubieranej pisaliśmy już wielokrotnie. Pierwszy raz jednak spotykamy się z nią w sposób na tyle użytkowy, że aż wręcz zaskakujący. Adidas oraz Berlińskie Zakłady Komunikacji (BVG) połączyły siły by uczcić 90 lecie firmy i zasygnalizować swoją obecność na rynku wśród ludzi młodych.
Adidas EQT Support 93/17 elementami nawiązują do „szczegółów” berlińskiego metra. Jednak najważniejszą, użytkową funkcją jest to, że są one całorocznym biletem na berlińską komunikację miejską. Bilet znajduje się w języku butów i działa we wszystkich środkach komunikacji. Ważny jest od 31 stycznia do końca roku. Limitowana ilość sztuk (do 500) i bardzo atrakcyjna cena (180 euro – to mniej niż roczny bilet w BVG) sprawia, że ten model już stał się kultowym. Aktualne ceny odsprzedawanych modeli na niemieckim eBay oscylują w okolicach 1200 euro i nadal rosną.
Czy w ślad za BVG pójdą inne miasta? Trend wydaje się być sensowny i chociaż wygląda to obecnie na jednorazowy event jest dość spora szans na rozwinięcie tej koncepcji. Oczywiście nie sprawdzi się ona w przyszłości w prezentowanej przez tę współpracę formie. Jest to jednak dość znaczący sygnał, że świat technologii ubieranej będzie coraz częściej zapraszany do sfer usługowych czy użyteczności publicznej. My osobiście kibicujemy temu rozwiązaniu.